Hızlı Çakıcılar - Küskün Yaratıcılar

Türkiye’de markalar hep yapılmışı yapmak ister.

Yine de viral olmak isterler. Ne anlatsan, “bunun benzeri yok mu?” diye sorulur. Yine de yarışmalarda ödül almak isterler.

Yeni bir fikri anlatmak için saatlerce CMO’lara dil dökülür. CMO ikna olur, gaza gelir, “hadi” der… Sonra CEO’ya anlatılır, birden bütçe kesilir, kampanya iptal olur.

Ama marka bilinirliği artsın istenir. Bitmişe yakın iş götürmezsen kimse ne dediğini anlamaz. Bitmişe yakın iş gösterebilmek için gereken bütçe ise verilmez.

Peki yapılmış bir işi birebir çakıyorsan? Hiç sorun yok. Bir de üstüne ödül alırsan, senden iyisi yok.

İş yapılmış da burada yapılmamış ki — Avrupa’da, Amerika’da yapılmış. Onu buraya lokalize edince sadece dili değil, kültürü de çevirmiş oluyorsun. Kültürü entegre edince kırk yama oluyor. Kaçış zor, “beğen butonu”na ulaşmak için herkes kısayol arıyor. Ve sosyal medyada kısayol: kopyala–yapıştır.


Facebook Application Günlükleri

Geçenlerde “Kadınların erkeklerden beklediği 10 şey” adında bir Facebook uygulaması arıyordum.

Buldum, Türkçesi var gibi ama değilmiş: İngilizce aslı "10 Things Every Girl Wants In A Man." Ama neye rastladım?

Baya çakma bir şey. Orijinalde kutu oyunu gibi ilerleyen bir yapı varken, çakmasında tek yapılabilen şey: “Beğen” butonuna gitmen için bir okla yönlendirilmen. Tıkladım, devam yok.

Yani… tamam çakın, çakın ama çalışsın bari.


Fan Page Vakası

Bir başka gün, birlikte çalıştığımız bir markaya Facebook fan sayfası açmıştık. Aynı gün, birebir aynı sayfa, aynı bilgiler, aynı görsellerle kopyalanmış!

Landing tab dahil. Hadi public bir kampanya olsa anlarım, ama marka sayfası yahu?

15 dakika sonra edit: Meğer o uygulama sadece Facebook kullanıcı bilgilerini toplamak içinmiş. Çok başarılı da olmuş. E bize ders, onlara da okkalı bir “aferin”!


Ay ne bileyim… Bu sadece reklam sektörü mü böyle? Yoksa memleketin her sektörü mü “gibi gibi” çalışıyor?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haddi Hududu Bilene Mesajlar

Arzuhalci