Çarşamba, Kasım 25

Festival festival üstüne, müzik benim üstüme

Çağ Erçağ'ın bu kadar yakışıklı olduğuna şaştım kaldım. Duruşu, bakışı, viyolonselden akkıttığı notalara kattığı karizması... eridim resmen televizyonun karşısında.

Neyse asıl konum 10. Antalya Piyano Festivali:Küçücük bir kız Mendelssohn'un keman konçertosunu çalıyor... Parça üzerine bir kaç beden büyük gelse de belli ki gelecek vaadediyor genç hanım. Küçücük parmakları kemanının üzerinde koşarken öyle heyecanlı ki! Antalya Piyano Festivali'nin asıl genç yıldızları piyanistlerden oluşsa da bu genç hanım fazlaca dikkatimi çekti doğrusu.
Festival'in genç piyanistleri ise: Dymitry Mayboroda, Iraz Yıldız, Salihcan Gevrek ve Cem Oslu. Ben festivali yerinde takip edemediğim için sadece Iraz Yıldız'ın küçük bir performansını televizyondan izleme şansı buldum, adını şu an hatırlamadığım bir Türk parçası çaldı. İnanılmaz keyifliydi.

Konseri gidip izleyemediğim için detaylı bilgi paylaşamayacağım:( ancak sağdan soldan duyduğum, televizyondan izlediğim ve okuduğum kadarıyla önemli ve ilginç bilgileri özeleyeyim:
- Festivalin sanat yönetmenliğini Fazıl Say üstlemiş.
- Festivalin açılış konseri olan "Fazıl Say ve Arkadaşları" etkinliği, konser boyunca iki kere
düzenlenmiş ve farklı yaş ve alanlardan bir çok ünlü ismi buluşturmuş.
- Fazıl Say'ın ünlü eserlerinden "Harem'de 1001 Gece"nin ilk solisti olan ünlü keman Patricia Kopaçinskaya bu konsere ailesiyle birlikte çıkmış.
- Festivalin orkestralı tek konseri "Bethoween Gecesi".
Piyanistler Gülsin Onay ve Muhiddin Dürrüoğlu Beethoven'in 4 ve 5 numaralı piyano konçertolarını seslendirirken eşlikte Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrası ve orkestra yönetiminde ise Devlet Opera ve Balesi genel müdürü ve Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Genel Sanat Yönetmeni Prof. Rengim Gökmen ve Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası daimi şefi ve Devlet Sanatçısı Prof. Gürer Aykal varmış. (woouuww! söylerken yoruldum..)
- Festivalin en ilginç konserlerinden biri "4 piyano 1 şef" performansı olarak seçilmiş. Piyanolarda: Rus piyanist Alexander Gindin, Paris’te yaşayan Yunanlı piyanist Janis Vakarelis, David Lively ve Kıbrıs asıllı Fransız piyanist Cyprien Katsaris çalacaklar. Şef ise Artem Markin'miş. Piyanolar sahneye yelpaze şeklinde dizilmiş.
- Festivalin kapanışını İspanyol sanatçı Miriam Mendez, Mozart ruhu ile Endülüs kültürünün sentezlenmesinden oluşturduğu (söyleyenlerin yalancısıyım, dinlemedim) "Mozart Sueño Flamenco" başlıklı projesiyle yapmış.
- Aziza Mustafa Zadeh, yine herkesi büyülemiş.
- Moskova Virtüözleri Oda Orkestrası, bu sene 5li yaylılar olarak festivale katılmış. Grubun sanat yönetmeni olan Vladimir Spivakov da performansa kemanıyla katılmış.
- Festivalin en oynak gecesi ise keman ve çimbalom çalan, Doğu Avrupa halk ve çigan müzikleri icralaryla tanınan Kopaçinskaya çiftinin çaldığı çigan müzikleri, Macar besteci Belá Bartók’un Romen Dansları ve çigan temalı ve yerel müziklerle örülü konçerto uyarlamalarından oluşan performansınınmış.

Daha bir çok ayrıntı ve hoşluk vardır tabi de deneyimlemediğim için bilemiyorum .. Festivali seneye yerinde görmek dilekleriyle yazıyı sonlandırıyorum.

Ha fotoğraflara bakarken aklıma geldi, bir de ney çalan bir hanım vardı, ilk kadın neyzenmiş. Çok keyifliydi bir kadından ney dinlemek. (Adını bulunca yazacağım)

Hiç yorum yok: